کله قندی ترافیکی
کله قندی ترافیکی دارای طراحی مخروطی شکل بوده و از جنس پلاستیک ساخته شده است. این استوانه ترافیکی با سطحی پهنتر نسبت به راس خود به راحتی در مکانهای مختلف، اعم از صاف و شیبدار نصب میگردد و استفاده از آن بسیار راحت است. کله قندی ترافیکی به دلیل ارزان و مقرون به صرفه بودن، پر فروشترین استوانه ترافیکی در سالیان اخیر بوده است.
خرید انواع کله قندی ترافیکی
با توجه به مواد لاستیکی و پلیمری به کار رفته در بافت اصلی استوانه ترافیکی، قابلیت ضربه پذیری تا 20000 مرتبه را نیز دارد. این تجهیزات ترافیکی بسیار در مقابل نوسانات دما مقاوم بوده و جابجایی و حمل بسیار راحتی دارند.
ویژگیهای کله قندی ترافیکی
استوانه ترافیکی مخروطی شکل و یا همان کله قندی بسیار مشهور و نام آشنا، با طرح و رنگ و قابلیتهای متنوع در اندازههای متفاوت ساخته میشود.
اولین و شاید مهمترین ویژگی کله قندی ترافیکی، استفاده از دو رنگ (اصولا زرد و قرمز) برای قابلیت تشخیص از فاصله دور است. این استوانه دراندازههای مختلفی ساخته میشود و عمومیترین طولهای استفاده شده برای تولید آنها، 25، 45، 55، 65، 75 و 100 سانتیمتر است.
کله قندی ترافیکی را در جنسهای ارتجاعی و پلاستیکی میسازند تا در صورت برخورد اجسام سخت، نه جسم مذکور و نه استوانه ترافیکی مخروطی شکل آسیب نبینند. عموما استوانه ترافیکی را از جنس پی وی سی (pvc) و یا ژلهای تولید میکنند و همین امر نیز صفت ارتجاعی بودن و انعطاف پذیر بودن آنها را باعث شده است. در سالیان اخیر انواع استوانههای ترافیکی مخروطی با قابلیت تشخیص در شب نیز تولید شده است که از آنها با عنوان استوانه ترافیکی شبرنگ نیز یاد میشود.
انواع کله قندی ترافیکی
کله قندی ترافیکی و یا استوانه ترافیکی مخروطی را در یک دستهبندی کلی میتوان شامل انواع ذیل دانست.
– کله قندی ترافیکی کف لاستیکی 75 سانتیمتر: این مانع ترافیکی استانداردترین اندازه ممکن را از حیث تجهیزات ترافیکی در سطح جهان دارد.
– کله قندی ترافیکی کف لاستیکی 1 متری: این استوانه با قابلیت ضربهپذیری بسیار بالایی ساخته شده است و با توجه به طول یک متری خود، مقاومت بسیار بالایی دارد.
– کله قندی ترافیکی ژلهای: این استوانه ترافیکی به صورتی ساخته شده است که کمترین آسیب ممکن را در صورت برخورد به وسیله مورد نظر وارد میکند و همچنین به علت قابلیت ارتجاعی بسیار زیاد خود نیز در مقابل آسیب های وارده بسیار مقاوم هستند.
– کله قندی ترافیکی تاشو: مهمترین خصوصیت این استوانه ترافیکی، قابلیت تا شدن، حمل آسان و کاهش هزینههای مربوط به عرضه آنهاست.
کاربرد کله قندی ترافیکی
این استوانه ترافیکی بسیار پرکاربرد بوده و در بسیاری از مکان های عمومی و خصوصی نیز نصب میگردد. در ادامه عمومیترین کاربردهای کله قندی ترافیکی را به اختصار شرح میدهیم.
– جهت استفاده در انواع مسیرهای ورودی و خروجی و چند راههای متصل به یکدیگر
– جهت استفاده در انواع مسیرهای مربوط به ورودی و خروجی بیمارستانها، درمانگاهها و دیگر مکانهای عمومی
– جهت استفاده در پارکینگهای عمومی طبقاتی
– جهت استفاده در انواع پارکینگهای مربوط به ساختمانهای مسکونی با واحدهای متعدد
– جهت استفاده در مقابل ورودی پارکینگها با هدف جلوگیری از پارک دیگر خودروها
– جهت استفاده در مسیرهای در دست تعمیر
نصب کله قندی ترافیکی
نصب این استوانه بسیار راحت بوده و اصولا به صورت دستهای در مکان مشخصی گذاشته شده و احتیاج به وسیله خاصی برای نصب ندارند. با این حال در برخی از مکانها برای جلوگیری از به سرقت رفتن و یا عدم امکان جابجایی توسط اشخاص مختلف، آن ها را با زنجیرهای خاصی به یکدیگر متصل می کنند و مانع حرکت و جابجایی آنها میگردند.
خرید کله قندی ترافیکی
در صورت تمایل به خرید انواع استوانه و کله قندی ترافیکی می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.
تاریخچه و ضرورت استفاده از سرعتگیر در جاده ها
سرعتگیر ها یا ساندویچ و یا قطع کننده ی سرعت از تجهیزات ایمنی جاده ها و راه ها می باشند که با استفاده از انحراف عمودی کمک شایانی برای کم کردن سرعت وسایل نقلیه جهت ایمنی بیشتر می نمایند . امروزه سرعتگیرها به دو دسته کلی پلاستیکی و لاستیکی تقسیم می شوند. قیمت سرعتگیر لاستیکی نسبت به سرعتگیر پلاستیکی بالاتر است. کیفیت این مدل نیز بیشتر است و از این رو از آن در جاده های پر رفت و آمد و پارکینگ های ماشین های سنگین استفاده می شود. اما خرید سرعتگیر پلاستیکی بیشتر در پارکینگ های خصوصی و عمومی داخل شهری و خیابان های کم رفت و آمد رواج دارد.
امروزه سرعت گیر ها بسیار متفاوت تولید میگردند برخی با ایجاد سطحی زبر همانند کفشک ترمز عمل نموده برخی با ایجاد سطوح شیب دار و … باعث هوشیاری بیشتر راننده و در نتیجه کاهش سرعت در موقعیت مورد نظر می گردند.سرعت گیر در جاده
استفاده از دستگاه های انحراف عمودی در سراسر جهان گسترده است، استفاده از آنها در مناطقی که نیاز به کاهش سرعت می باشد و رانندگان موظف به پایین آوردن سرعت خود به پایین می باشند رواج دارد .
اگرچه استفاده از سرعتگیر در حفظ سرعت مجاز وسایل نقلیه بسیار موثر است اما استفاده از آنها در برخی موارد بحث برانگیز نیز بوده است به عنوان مثال سرعتگیر باعث افزایش سرو صدای ترافیک می گردد و یا ممکن است به وسایل نقلیه بزرگ آسیب برساند و یا در سرعت گیر هایی که ارتفاع آنها بلند است ممکن است آسیب جدی به رانندگان موتور سیکلت و دوچرخه وارد نماید البته در برخی از مکانها برای عبور موتور سیکلت و ودوچرخه شکافی کوچک بین سرعت گیر های سراسری نصب شده در عرض خیابان و یا جاده ایجاد می نمایند .
جنس سرعتگیر
سرعتگیر اغلب از بتن ، آسفالت ، پلاستیک های بازیافتی و یا لاستیک ساخته می شود. البته از لحاظ اقتصادی استفاده از آسفالت به لحاظ سفتی و دوام برای ساخت سرعتگیر مقرون به صرفه تر میباشد .
سرعت گیر کوتاه آسفالتی
گفتنیست تمام سرعتگیرها با ترکیبات مختلف باید با مهندسی و استاندارد خاص ساخته شود – سرعتگیر های لاستیکی و پلاستیکی به لحاظ آسانی نصب ، استفاده از آنها رواج بسیاری دارد این نمونه از سرعت گیر ها امکان انتقال شان در فصول مختلف و یا درصورت آسیب دیدن وجود دارد زیرا بصورت تکه های پازل کنار هم قرار گرفته و به زمین پیچ می شوند.
تاریخچه
در ۷ ژوئن ۱۹۰۶ نیویورک تایمز گزارش کرد که در چتهام نیوجرسی به منظور کاهش سرعت وسایل نقلیه قسمت خط کشی عابر پیاده ۵ اینچ بالاتر از سطح جاده در نظرگرفته شده است و این طرح اولین طرح نزدیک به سرعتگیر های امروزی بود. این طرح در آن زمان توسط شهر های مختلف اجرا شد اما چنهام نیوجرسی اولین شهری بود که از این ایده استفاده کرد.
آرتور هالی کامپتون یک فیزیکدان و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۲۷ برای اکتشافات نتیجه تغییرات عمده ای در نظریه الکترومغناطیسی بود. وی بعد ها چیزی اختراع کرد که طرح اولیه ای برای سرعتگیرهای امروزی بود در سال ۱۹۵۳ کامپتون بعد از توجه به رانندگان خیابان بروکینگز هال در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس شروع به ساخت سرعتگیر به شکل امروزی کرد.
سرعت گیر آسفالتی
اداره حمل و نقل و آزمایشگاه تحقیقات جاده بریتانیا طی یک گزارش جامع که در سال ۱۹۷۳ منتشر شده اعلام کرد برخورد رانندگان مختلف در مواجهه با سرعتگیر ترافیکی متفاوت می باشد در آن زمان سرعتگیر ایمنی در جاده های عمومی اجازه نصب نداشتند اما در جاده های خصوصی نصب شده بودند.
اولین دست انداز سرعت (سرعتگیر) در اروپا در سال ۱۹۷۰ در شهرستان دلفت در هلند ساخته شده است.
استاندارد سرعتگیر در یک جاده با ارتفاع معمولا بین ۳ و ۴ اینچ (۷٫۶ و ۱۰٫۲ سانتی متر) است. فاصله گذشتن از یک دست انداز سرعت به طور معمول کمتر یا نزدیک به ۱ فوت (۳۰ سانتی متر) است.
طول سرعتگیر ها متفاوت است، و به عوامل بسیاری اعم از عرض جاده زه کشی کنار جاده و یا خیابان و … بستگی دارد . فضاهای خالی در دو طرف نیز ممکن است برای عبور برای وسایل نقلیه اضطراری خالی گذاشته شود.
معایب
برخی از معایب سرعت گیر به شرح ذیل میباشد:
کاهش سرعت وسایل نقلیه اضطراری
امکان انحراف ترافیک از خیابان ها و جاده ها به مناطق مسکونی .
افزایش سرو صدای ترافیکی در اطراف مناطق مسکونی علی الخصوص زمانیکه وسلیه نقلیه حامل بار باشند.
آسیب جدی به برخی وسایل نقلیه.
می تواند ناراحتی برای رانندگان و مسافران ایجاد کنند.
افزایش مصرف سوخت به علت حرکت با دنده ی سنگین توسط رانندگان قبل از رسیدن به سرعت گیر .
باعث آسیب نخاعی و تشدید کمردرد مزمن است.
قیمت انواع سرعتگیر
در فروشگاه ایمن ترافیک کالا می توانید انواع سرعت گیر لاستیکی و سرعت گیر پلاستیکی را مشاهده کنید و به صورت آنلاین خرید کنید. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی درباره قیمت و نوع سرعتگیر مناسب دریافت نمایید.
استوانه ترافیکی چیست؟
گسترش محدوده شهرنشینی و افزایش تراکم جمعیت و به تبع آن افزایش مجموع خودروهای در حال گردش و یا خودروهای پارک شده و یا به عبارت دقیقتر، افزایش حجم ترافیک انواع مختلفی از تجهیزات ترافیکی طراحی و به مرحله اجرا در آمد. از جمله مهمترین اقدامات بخش خصوصی و عمومی در این زمینه که از رواج بسیار زیادی نیز برخوردار شده است، خرید استوانه ترافیکی است.
استوانه ترافیکی پلی اورتان
این استوانه ترافیکی، نسل جدید استوانه ترافیکی است که استفاده از آن در دهه گذشته، رواج بسیاری یافته است و با جنس پلی اورتان خود در مقابل گرما و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد. نوارهای شبرنگ استفاده شده در این استوانه ترافیکی باعث میگردد تا از فاصله تقریبی 500 متر قابل رویت بوده و راننده بتواند مسیر صحیح را انتخاب نماید. این استوانه ترافیکی را نیز مانند کله قندی ترافیکی، باید به صورت دستهای قرار داد تا بتوان نتیجه مطلوب را از استفاده آن دریافت نمود.
کاربرد استوانه ترافیکی پلی اورتان
استوانه ترافیکی پلی اورتان و کله قندی تا حدی شبیه به یکدیگر عمل میکنند و کاربردهای مشابهی دارند با این حال، استوانه ترافیکی پلی اورتان طراحی تخصصیتر و فنیتری داشته و به همین علت کاربردهای بیشتری نیز دارد. به جز مواردی که برای کاربرد کله قندی ترافیکی برشمردیم، میتوان به کاربردهای ذیل برای استوانه ترافیکی پلی اورتان اشاره نمود.
– جهت مدیریت مسیر ترافیک
– جداسازی بخشهای متصل و متمایز پارکینگهای عمومی و مشاع
– جهت استفاده در پیچهای خطرناک
– جهت جداسازی معابر پیاده و جادههای مربوط به عبور و مرور خودروها که در پهلوی یکدیگر قرار دارند
– جهت استفاده در تقاطعها و تعیین مسیر در تلاقی جادهها
– استفاده در لبه پلههای ساختمانی و حفظ امنیت ارتفاع
مزایای استفاده از استوانه ترافیکی پلی اورتان
از جمله مهمترین مزیت استفاده از استوانه ترافیکی پلی اورتان، قابلیت دید در شب بوده که با توجه به خاصیت رفلکس بودن و ساطع نمودن نورهای رنگی، تصادفات جادهای به علت عدم تشخیص صحیح مسیر را به حداقل ممکن میرساند. جنس پلی اورتان بسیار مقاوم بوده و در صورت استفاده از این استوانه ترافیکی، مشاهده خواهید نمود که طی سالیان بسیاری کیفیت و طرح و رنگ اولیه خود را حفظ میکند.
استوانه ترافیکی پلی اورتان، قابلیت ارتجاعی بسیار بالایی داشته و در صورت ورود ضربه و فشار، بدون آسیب به خود و وسیله مقابل، به حالت اولیه باز میگردد.
نصب استوانه ترافیکی پلی اورتان
این استوانه ترافیکی اگر برای مکانهای عمومی و خصوصی و با قابلیت جابجایی خریداری گردد، نصب بسیار راحتی داشته و در بسیاری از مواقع با قرار دادن دستهای از آنها در یک مسیر مشخص میتوان نتیجه مطلوب را به دست آورید. با این حال باید دقت نمود در صورتی که قصد استفاده از این استوانه ترافیکی را با هدف عدم جابجایی و نصب دائم دارید باید از یک نصاب حرفهای کمک گرفته و جهت نصب آن بر روی سطح مورد نظر اقدام نمایید.
ارائه دهنده انواع استوانه ترافیکی
ایمن ترافیک کالا به عنوان یکی از فروشندگان و تولیدکنندگان استوانه ترافیکی شناخته میشود که شما میتوانید به وسیله دریافت مشاورههای لازم از کارشناسان این مجموعه نسبت به خرید استوانه ترافیکی مورد نیاز خود اقدام نمایید.